söndag 23 november 2014

Nya tamburen



Hej!

Oj oj så fort mina vitrinskåp blev sålda! En halv timme efter att jag satte in annonsen 
såldes den första och en timme senare var den andra såld. Jag blev helt överraskad, 
hade inte väntat mig att de skulle gå åt så fort! 

Jag hade ju inte hunnit tömma skåpen ens och vet inte riktigt var jag skall ställa mitt 
finporslin i väntan på att mitt nya vitrinskåp till vardagsrummet skall komma. 
Men det är bra att gamla saker hittar nya ägare och att någon annan har glädje 
av det som inte jag längre har utrymme för.


Nyrenoverad tambur



Ni som följer min blogg minns kanske vårt rivnings- och byggprojekt i somras 
då vi rev ner vår gamla farstu och byggde en ny. Jag har inte visat bilder 
från när den var helt klar så här kommer de senaste bilderna. 

Det känns härligt att ha en stor, varm och funktionell tambur där man
kan lämna alla ytterkläder innan man kommer in. Lite finslipning vad gäller
möbler och textiler kommer att ske ännu men tills vidare är den klar såhär.


Nu skall jag tömma mitt vitrinskåp. Skön söndag till er alla!


  

Sabina



.


3 kommentarer:

Så Vitt Jag Vet sa...

Jämmer så fin tambur ni har! Så snyggt med svart o vitt!
kraam
Sanne

Lyckoslanten sa...

Så stilfullt inredd tambur! Precis som övriga rum i dina hem!
Du frågade om KAJ och de är riktigt underhållande om man gillar dialekthumor.
Ha en fin vecka! ♥︎

Angelica sa...

Vilken underbar entré! Jag som tyckte att vi hade turen att hitta ett hus med en stor och ljus hall, vill ju bums göra om hemma!

Det ser förresten ut som hela ert hus är VACKERT precis överallt! Tusen tack för en inspirerande inrednigsstil - jag blir ibland lite smått galen med min sambo(!) och 4 underbara busbarn som bara stökar ner... skrattar Och då har jag inte ens nämnt alla grannbarn som alltid är här! Men, men som tur är så älskar jag att pyssla, måla om och ha mig mest hela tiden :D

Hoppas att du får en härligt start på nya veckan och att du får ordning på allt porslin!

Kraaaaaaaaaaam

Angelica